Stefan Stehl

Forschungsschwerpunkte
Digital health in medical education
Digital health literacy in medical education
Machine learning in healthcare
Use of modern technologies in care
Biographische Skizze
2023 | Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Geschichte, Theorie und Ethik der Medizin, Düsseldorf |
2019-2023 | Masterstudium Public Health |
2019-2022 | Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Arbeits-, Sozial- und Umweltmedizin, Düsseldorf |
2018-2019 | Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Versorgungsforschung und Gesundheitsökonomie, Düsseldorf |
2016-2018 | Freiberuflicher Dozent Gesundheitsfachberufe |
2016-2018 | Bachelorstudium Health Care Management |
2012-2016 | Studium der Humanmedizin, Universität Duisburg-Essen |
2007-2016 | Anästhesiefachkraft, Universitätsklinikum Essen |
Veröffentlichungen
Andrich S, Ritschel M, Meyer G, Hoffmann F, Stephan A, Baltes M, Blessin J, Jobski K, Fassmer AM, Haastert B, Gontscharuk V, Arend W, Theunissen L, Colley D, Hinze R, Thelen S, Fuhrmann P, Sorg CGG, Windolf J, Rupprecht CJ, Icks A. Healthcare provision, functional ability and quality of life after proximal femoral fracture - 'ProFem': Study protocol of a population-based, prospective study based on individually linked survey and statutory health insurance data. BMJ Open. 2019 Jun 25;9(6):e028144. https://doi.org/10.1136/bmjopen-2018-028144. PMID: 31243034; PMCID: PMC6597653.
Braun, P., Apolinário-Hagen, J., Vomhof, M., Stehl, S., Icks, A., Angerer, P., & Loerbroks, A. (2022, October 6). Informing Future Healthcare Providers about eMental Health Services: A Discrete Choice Experiment on Preferences regarding Information Strategies among German-speaking Medical Students. https://doi.org/10.17605/OSF.IO/2S9U8