Stefan Stehl

Forschungsschwerpunkte

Digital health in medical education

Digital health literacy in medical education

Machine learning in healthcare

Use of modern technologies in care

Biographische Skizze

2023 bis Sept.: Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Geschichte, Theorie und Ethik der Medizin, Düsseldorf
2019-2023 Masterstudium Public Health
2019-2022 Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Arbeits-, Sozial- und Umweltmedizin, Düsseldorf
2018-2019 Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Versorgungsforschung und Gesundheitsökonomie, Düsseldorf
2016-2018 Freiberuflicher Dozent Gesundheitsfachberufe
2016-2018 Bachelorstudium Health Care Management
2012-2016 Studium der Humanmedizin, Universität Duisburg-Essen
2007-2016 Anästhesiefachkraft, Universitätsklinikum Essen

Veröffentlichungen

Andrich S, Ritschel M, Meyer G, Hoffmann F, Stephan A, Baltes M, Blessin J, Jobski K, Fassmer AM, Haastert B, Gontscharuk V, Arend W, Theunissen L, Colley D, Hinze R, Thelen S, Fuhrmann P, Sorg CGG, Windolf J, Rupprecht CJ, Icks A. Healthcare provision, functional ability and quality of life after proximal femoral fracture - 'ProFem': Study protocol of a population-based, prospective study based on individually linked survey and statutory health insurance data. BMJ Open. 2019 Jun 25;9(6):e028144. https://doi.org/10.1136/bmjopen-2018-028144. PMID: 31243034; PMCID: PMC6597653.

Braun, P., Apolinário-Hagen, J., Vomhof, M., Stehl, S., Icks, A., Angerer, P., & Loerbroks, A. (2022, October 6). Informing Future Healthcare Providers about eMental Health Services: A Discrete Choice Experiment on Preferences regarding Information Strategies among German-speaking Medical Students. https://doi.org/10.17605/OSF.IO/2S9U8

Nach oben

MediathekInformation und Wissen
LageplanSo finden Sie uns